AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A ZDROWIE

Zdrowie to miejsce niezwykłe

– przestrzeń w której promujemy ideę budowania szczęścia dzięki aktywności i dbaniu o zdrowie, oraz zajmujemy się relacjami pomiędzy dorosłymi.

Znajdziecie tu porady, wskazówki, fachowe opinie, pomysły i inspiracje, które pozwolą poprawić komfort i jakość życia oraz forum otwarte do dyskusji.

Zapraszamy osoby, dla których ważna jest aktywność, zdrowy tryb życia, umiejętne korzystanie z wolnych chwil ale również budowanie dobrych, szczerych i zdrowych relacji. 

Serdecznie witamy wszystkich którzy chcą zadbać o swoje zdrowie, znajdziecie tu praktyczne porady dotyczące codziennego życia, 

utrzymania zdrowia w jak najlepszej formie i pielęgnowania dobrych relacji ze swoją rodziną i przyjaciółmi.

Zapraszamy!

Ten dział stworzyliśmy specjalnie dla Ciebie.

Znajdziesz tutaj wartościowe teksty, w których poruszamy tematy szczególnie interesujące osoby, które chcą poprawić swój komfort życia.

Skupiamy się nie tylko na kwestiach związanych z leczeniem i utrzymaniem dobrej kondycji fizycznej, ale także będziemy dotykać sfery psyche –

mówimy o emocjach, prezentujemy możliwości rozwoju i motywujemy do działania.

Dbanie o zdrowie, pomysły na działanie i harmonie życia.

10 KORZYŚCI  DLA TWOJEGO ZDROWIA

PŁYNĄCYCH Z AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

  1. Profilaktyka otyłości
  2. Profilaktyka chorób serca
  3. Zmniejszenie cholesterolu
  4. Zmniejszenie ryzyka zachorowań na raka
  5. Profilaktyka nadciśnienia
  6. Utrzymanie dobrej kondycji fizycznej
  7. Wzmocnienie mięśni
  8. Wzmocnienie kości
  9. Wzrost odporności
  10. Dobre samopoczucie

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A ZDROWIE – JAK TO DZIAŁA?

 Rajd turystyczny z Korbielowa na Pilsko

Dawka ruchu, poza efektem wyszczuplającym, zapewnia działanie antynowotworowe.

W czasie ćwiczeń fizycznych mięśnie się kurczą, aby pobudzić ciało do ruchu, a to oczywiście wymaga dostarczenia energii.

JANINA , JUSTYNA  i  AURELIA  podczas zajęć

Mięśnie czerpią energię do pracy ze spalania glukozy endogennej, czyli wcześniej zmagazynowanej w ciele, lub z cukru egzogennego dostarczanego wraz z pożywieniem.

Szybkość spalania cukru (zużywanego w pierwszej kolejności) lub tłuszczów (reakcja znacznie wolniejsza) zależy od intensywności ćwiczeń, stanu odżywienia i kondycji fizycznej.

Aktywność fizyczna jest najskuteczniejszym sposobem wyrugowania odkładającego się w organizmie nadmiaru cukru i tłuszczów,

od których pęcznieją komórki tłuszczowe – adipocyty.

Jeśli ciało zużywa rezerwy energetyczne, to spala nagromadzony tłuszcz i w związku z tym nie ma on szansy wywrzeć negatywnego wpływu sprzyjającego rozwojowi nowotworu.

NADWAGA CZYLI GROŹNY TŁUSZCZ

Nadwaga sprzyja wystąpieniu raka ponieważ modyfikuje w organizmie wiele parametrów biochemicznych bezpośrednio wpływających na metabolizm komórek nowotworowych.

Otyłość – zwłaszcza brzuszna – powoduje odbiegające od normalnych wartości stężenie hormonów i czynników wzrostu, które mogą sprzyjać rozwojowi komórek nowotworowych.

Otyłość charakteryzuje się często przewlekłym procesem zapalnym niskiego stopnia.

Przewlekły stan zapalny może doprowadzić do uszkodzenia DNA, a przez to stworzyć warunki do powstawania raka.

Nadmiar kilogramów i otyłość wykazują związek z rozwojem raka w wielu narządach:

pęcherzu moczowym, trzustce, piersi, jelicie grubym, endometrium, nerkach i przełyku.

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie i przeciwdziałanie powstawaniu nowotworów został udowodniony w wielu badaniach.

Dzięki wynikom testów przeprowadzonych na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Stanach Zjednoczonych i opublikowanych w piśmie „Cancer

okazało się, że kobiety, które ćwiczyły rzadziej lub w ogóle  częściej zapadały na raka piersi, zwłaszcza hormonozależnego.

Regularna aktywność fizyczna skutecznie wpływa na zdrowie poprzez redukcję tkanki tłuszczowej, która odpowiedzialna jest w organizmie

za zwiększanie poziomu estrogenów (zwłaszcza po menopauzie), co sprzyja rozwojowi nowotworu.

Wnioski te potwierdzili naukowcy z Niemieckiego Centrum Badań nad Rakiem w Heidelbergu na podstawie swoich badań nad związkiem

między aktywnością fizyczną a ryzykiem zachorowania na raka piersi przed menopauzą:

u kobiet utrzymujących umiarkowaną aktywność fizyczną stwierdzono mniejsze ryzyko wystąpienia raka piersi niż u kobiet mniej aktywnych fizycznie.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A ZDROWIE – ZNAJDŹ DYSCYPLINĘ DLA SIEBIE!

np. Aerobik 

Zajęcia przy muzyce – czas przed zajęciami

Zgodnie z zaleceniami Światowego Funduszu Badań nad Rakiem (WCRF) dotyczącymi sposobów zapobiegania zachorowaniu na raka:

aktywność fizyczna powinna być częścią codziennego życia”.

Ruchu należy zażywać regularnie, co oznacza, że ważniejsza od intensywności ćwiczeń jest ich regularność.

Raport zaleca umiarkowaną aktywność fizyczną, przynajmniej przez 30 minut dziennie.

W celu poprawienia wydolności i sprawności należy dążyć do 60 minut umiarkowanej lub 30 minut intensywnej aktywności fizycznej dziennie.

Jednocześnie należy dążyć do zmniejszania ilości czasu spędzanego w pozycji siedzącej, na przykład przed telewizorem.

Dzięki uprawianiu sportu oczyszcza się umysł i dusza.

Tego rodzaju związki bada psychoneuroimmunologia – nauka o interakcjach pomiędzy psychiką a układami nerwowym i odpornościowym.

Każdy biegacz zna uczucie przyjemnego odprężenia, które przynosi zrealizowany trening, nawet po całym dniu pracy.

Wysiłek sprawia, że umysł i dusza szybciej dochodzą do równowagi.

                                                                      RAJD turystyczny ; Wierchomla – Jaworzyna – Krynica

Zewsząd słychać namowy: Ruszajcie się, to dobre dla zdrowia”.

      ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy 

Ale jak wybrać odpowiednią dyscyplinę dla siebie?

Z oceanu możliwości trzeba wyłowić coś odpowiedniego dla własnej osobowości.

Jak wskazują doświadczenia, źle dobrane zajęcia sportowe potrafią szybko i skutecznie zniechęcić.

Wasz sport powinien być „skrojony na miarę” upodobań, ilości wolnego czasu,

aspiracji, temperamentu, sposobu radzenia sobie ze stresem i umiejętności koncentracji.

Idealna forma aktywności powinna być jednym z rodzajów Waszej ekspresji.

Bieganie, turystyka piesza lub rowerowa to jedna z tych propozycji, którą warto wypróbować w pierwszej kolejności!

David Servan-Schreiber to autor słynnego na całym świecie poradnika Antyrak. Nowy styl życia.

Davida zna przynajmniej milion ludzi. W tylu bowiem egzemplarzach rozeszła się napisana przez niego książka – antynowotworowy manifest, która dała mu wielką sławę.

Antyrakowa filozofia oraz zalecenia profilaktyki przeciwnowotworowej stworzone przez Davida mieszczą się w kilku zalecaniach.

Stanowią one fundament profilaktyki przeciwnowotworowej, i co ważne – mogą być stosowane przez każdego z nas!

  • David Servan-Schreiber:

Na pierwszy miejscu należy postawić konieczność odnalezienia w sobie wewnętrznego spokoju i zachowania go za pomocą medytacji lub ćwiczeń pracy serca.

Najważniejsza jest równowaga wewnętrzna, która redukuje do minimum źródła stresu.

Na drugim miejscu stawiam aktywność fizyczną, której wagi nigdy nie można przecenić. I na równi z nią pożywienie.

Aktywność fizyczna

ANDRZEJKI w Krynicy

Aktywność fizyczna to każda praca, ruch wykonany przez mięśnie szkieletowe organizmu, który charakteryzuje się ponad spoczynkowym wydatkiem energetycznym.

To składowa ogólnego wydatku energetycznego, niezbędna nie tylko do utraty nadmiaru masy, ale w ogóle funkcjonowania.

Aktywność fizyczną w kontekście wagi ciała rozumiana jest jako określona postawa wobec własnego organizmu, świadoma troska o swój rozwój,

sprawność i zdrowie, a także zdolność organizowania i spędzania czasu z największym pożytkiem dla formy fizycznej i psychicznej.

Żadna dieta nie pozwala schudnąć bez wysiłku fizycznego.

Rajd turystyczny na Wierchomlę 

Potrzebna dawka ruchu, aktywność fizyczna, jest ściśle związana z trybem życia,

nadmiarem tkanki tłuszczowej, ilością spożywanych kalorii, etc.

BODZIO

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *